Mali Danışmanlık

*Alanında uzman ekibimizle; müşterilerimize, dinamik çalışma koşullarına uyum sağlamalarında, çalışma ortamını mevzuata uygun bir şekilde düzenlemelerinde ve olası denetimlere hazırlanmalarında yol gösteriyoruz.

SNL Bilgi olarak, çalışma barışının sağlanması için benzersiz rehberlik hizmetleri sunuyoruz.

Sunduğumuz hizmetlerin yanı sıra, şirketinizin ihtiyacına uygun eğitim seminerleriyle, çalışanların ve yöneticilerin İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik alanında gelişimlerine katkıda bulunuyoruz.

 

*Şirketlerin finansal ihtiyaçlarının belirlenmesi ve buna paralel olarak olası risklerin tespit edilmesi, bulundukları sektörün ve cari piyasa şartlarının doğru analiz edilmesini gerektirir.

SNL Bilgi olarak, müşterilerimizin karşılaştıkları finansal sorunları, sermaye yapılarını ve stratejilerini anlayarak; onlara etkin, hızlı ve doğru çözümler sunmak temel amacımızdır.

Dünya ölçeğinde yaygın ağımız, kaynaklarımız, tecrübemiz ve profesyonel yaklaşımımızla; müşterilerimize sermaye yapılarını güçlendirme kararlarında, büyüme stratejilerini uygulamalarında, pay değerlerini maksimize etmelerinde, likidite amaçlarını gerçekleştirmelerinde ve performanslarını iyileştirmelerinde katkıda bulunmaktayız.

 

*Dünya ekonomisinde ve piyasalarda meydana gelen dalgalanmalar, şirketlerin pazar paylarını ve kârlılıklarını korumalarını zorlaştırmaktadır. Bunun sonucu olarak şirketler arasında iş birlikleri ve şirket veya hisse satışları kaçınılmaz hale gelmektedir. Yapılan işbirlikleri, şirket veya hisse satışları avantajlar sağlamakla birlikte bazı riskleri de beraberinde getirmektedir.

Şirket veya hisse satışının başarıyla gerçekleşmesi için dikkat edilmesi gereken önemli konular aşağıda özetlenmiştir:

  • Şirketin finansal projeksiyonlarının ve tablolarının gerçekçi bir şekilde oluşturulması,
  • Yatırımcılarla pazarlık ve müzakere sürecinin etkin bir şekilde yürütülmesi,
  •  Şirket veya hisse satış fiyatının doğru olarak belirlenmesi.

Şirket veya hisse satışı sürecinde, oluşabilecek risklerin minimize edilebilmesi için hızlı ve etkili stratejilerle müşterilerimize hizmet vermekteyiz.

 

*Türkiye’de yatırım teşvikleri ekonomi politikasının güçlü bir enstrümanı olarak kullanılmaktadır. Yatırım teşvik sisteminde sektörel ve coğrafi farklılıklar göz önünde bulundurulmakta, yararlanılabilecek teşvik unsurları ve miktarı, ekonomik dönüşüm sağlama ve bölgesel gelişmişlik farklarının azaltılması amaçlarıyla farklılaştırılmaktadır. Son dönemde, ilave teşvik unsurlarının eklenmesi, sektörel ve hatta ürün bazında düzenlemeler getirilmesi ile teşvik mevzuatı ve uygulaması kompleks bir hal almıştır. Teşviklerden yararlanma düzeyi, mevzuat bilgisi ve uygulama yetkinliği ile de yakından ilgilidir.

Yatırım teşviklerinin yanı sıra, ihracata yönelik hemen her türlü faaliyet için oldukça yüksek tutarda ve çeşitlilikte destekler sağlanmaktadır. Benzer şekilde, ar-ge faaliyetleri de ar-ge merkezleri, teknoparklar ve ar-ge harcamalarına sunulan vergisel avantajlar ve hibeler ile desteklenmektedir.

SNL Bilgi Teşvik Departmanı, tüm devlet desteklerinden azami yararı elde etmeniz için yanınızda olacaktır. Destekleri sağlayan birimlere yapılacak resmi başvuruların gerçekleştirilmesi, öncesinde yapılacak hazırlık çalışmalarının yönlendirilmesi, teşviklerin uygulama ve sonuçlandırma aşamalarında verilecek başvuru ve danışmanlık hizmetlerinden oluşan bir hizmetler bütünü tarafımızca sunulmaktadır.

Teşvik hizmetlerimizin bir diğer katkısı, sürekli güncellenen, çok sayıdaki desteklere ilişkin gelişmeleri değerli müşterilerimiz adına takip ediyor olmamızdır. 

*Türkiye’deki mevzuata göre, şirketlerin çalışanlarına ödedikleri ücretlerle ilgili bordro düzenleme zorunluğu bulunmaktadır. Ücret bordrolarında; brüt ücret, prim, ikramiye, sosyal yardım gibi hak edişlerin ve gelir vergisi, SGK primi, damga vergisi gibi yasal kesintilerin ve çalışana ödenecek net ücretin doğru hesaplanması; işe giriş ve işten çıkış gibi süreçlerin doğru yönetilmesi güvenilir ve etkin bir bordro sistemi tutulmasını gerektirir. Özellikle bazı şirketlerde çalışan profilinin değişkenlik göstermesi ve sirkülasyonunun yoğun olması bordro hizmetlerinin şirket içinde takibini güçleştirmektedir. Bu kapsamda sunduğumuz hizmetler, müşterilerimizin çalışanlarının aylık ücret bordrolarının hazırlanması; prim, fazla çalışma, izin, ihbar, kıdem ve benzeri yan ve sosyal haklarının doğru hesaplanması, hesap pusulalarının çalışanlara ulaştırılması ve benzeri konuları kapsamaktadır.

 

*Muhasebe sistemini şirket bünyesinde kurmak isteyen müşterilerimize, bu sisteminin kurulması, şirket bünyesinde hali hazırda kurulu muhasebe sistemi olan müşterilerimize sistemin etkin ve verimli çalışması konularında danışmanlık hizmetleri vermekteyiz.